FYSIOTERAPIA KOIRILLE KOUVOLA JA KYMENLAAKSO

FYSIOTERAPIA KOIRILLE JA PIENELÄIMILLE / ELÄINFYSIOTERAPEUTTI

Koirien fysioterapialla voidaan ennaltaehkäistä tulevia tuki- ja liikuntaelimistön ongelmia. Se voi olla myös ortopedisten leikkausten jälkeistä kuntoutusta tai neurologista kuntoutusta. Fysioterapia hoitaa myös ikääntymisen mukana tuomia muutoksia ja vaivoja. Se tukee hyvää elämänlaatua.

Koirien yleisimpiä fysioterapiaan ohjaavia ongelmia ovat erilaiset tuki- ja liikuntaelinvaivat, joita ovat esimerkiksi:

• Polvien ristisidevammat
  • Rasituksen tai loukkaantumisten jälkitilat
  • Selkäkivut
  • lihasvammat
  • Murtumien jälkitilat
  • Nivelongelmat

Fysioterapian asiakkaita voivat olla niin kotikoirat, kilpailevat harrastajat kuin kuntoutuvat toipilaatkin. Yritykseni kotipaikka sijaitsee Kouvolan Kuusankoskella, mistä käsin toteutan koti- ja tallikäyntejä Kouvolan lisäksi myös Kotkan ja Haminan sekä koko Kymenlaakson alueella.

OTA YHTEYTTÄ >>

Eri menetelmiä

Fysioterapia onnistuu hyvin, kun fysioterapeutti, eläimen omistaja, hoitaja tai valmentaja tekevät yhteistyötä. Fysioterapian harjoitteita on tärkeää tehdä aktiivisesti myös kotona, jotta hoidossa päästäisiin sille asetettuihin tavoitteisiin. Fysioterapian menetelmiä ovat muun muassa:

• Terapeuttinen harjoittelu
  • Manuaalinen terapia
  • Kivun hoito
  • Fysikaaliset hoidot

Käytän hoidoissa huippukylmälaitetta, laserlaitetta sekä TENS- ja NEMS-sähköhoitolaitteita.

Huippukylmähoito

Cryonic-laitteesta paineella tuleva n. -78°C-asteinen hiilidioksidisuihku jäähdyttää kudoksen nopeasti sekä stimuloi ihon hermoreseptoreita käynnistäen luontaiset parantumismekanismit. Mikrokidesuihkun kylmyyden aiheuttama ihon pintakerrosten erittäin nopea jäähtyminen, mikrokidesuihkun värähtely ja 50 barin paine käynnistävät elimistössä reaktion, jota kutsutaan termoshokiksi (Thermal Shock).

• Kudoksen pinnalla verisuonet supistuvat erittäin nopeasti ja veri pakenee syvempiin kudoksiin, jossa verisuonet vastaavasti laajenevat hyvin nopeasti.
  • Kylmähoito käynnistää termoshokin, joka lisää aineenvaihduntaa myös syvemmissä kudoksissa ja hoitoaluetta laajemmallakin alueella.
  • Lieventää kipua nopeasti, rentouttaa lihakset ja lihaskalvot.
  • Kiihdyttää aineenvaihduntaa, vähentää nestettä ja turvotusta, parantaa liikkuvuutta.
  • Mikrokidesuihkun hiilidioksidi vähentää bakteerien muodostumista ja edistää märkivienkin haavojen paranemista.
  • Hyviä hoitokokemuksia mm. jänne- ja hankosidevammoissa, nivelrikon oireiden hoidossa, akuuteissa lihasvammoissa.
  • Lisätietoja www.cryonic.fi.

Theralux®-laserterapia

Laserterapiaa käytetään kivun, turvotuksen ja tulehduksen lievittämiseksi. Laserhoito parantaa eläinten erilaisia akuutteja ja kroonisia vaivoja nopeammin. Esimerkiksi jännevaivojen hoidossa laserterapia on tehokas hoitomuoto. Laservalon käyttö ei aiheuta sivuvaikutuksia ja se auttaa lemmikin kehoa parantumaan ilman lääkkeitä. Lisätietoja: theralux.fi.

SEURAA MEITÄ SOMESSA: